Naše hodnoty a koncept vedenia
High Five – náš koncept vedenia
V Lidli všetci ťaháme za jeden povraz – nielen v tíme a v organizačnej štruktúre, ale naprieč celou spoločnosťou. Správnym vedením sa snažíme dosiahnuť to, že všetci ľudia v spoločnosti pracujú ruka v ruke.
V Lidli máme 5 zásad vedenia, vďaka ktorým sa nám darí zvyšovať kvalitu vedenia ľudí, lepšie definovať firemné hodnoty aj otvorenejšie komunikovať v rámci tímov:
viesť komunikáciou – rozvíjať zamestnancov – zostať dynamickí a orientovaní na výsledky – vybudovať dôveru a správať sa férovo – žiť zodpovedne a byť vzorom.
Ako funguje koncept nášho vedenia v praxi?
Viesť komunikáciou
Sme čestní, o konfliktoch hovoríme otvorene a včas a riešime ich konštruktívne. Naši vedúci zamestnanci vysvetľujú súvislosti a poukazujú na to, akú hodnotu má pre spoločnosť práca každého z nás. Naši zamestnanci sú zapájaní do rozhodnutí. Dbáme na to, aby zamestnanci boli vždy informovaní a staráme sa o to, aby mali k dispozícii všetky informácie, ktoré potrebujú. Rešpektujeme zamestnancov, ktorí sa neboja klásť otázky, aj keď sú kritické. Na ich zodpovedanie si vždy nájdeme čas.
Rozvíjať zamestnancov
Zamestnanci sú základom nášho úspechu. Preto ich kvalifikujeme, podporujeme a umožňujeme im rásť s ich úlohami. Zároveň však očakávame, že každý prejaví angažovanosť pre svoje úlohy. Vytvárame prostredie, v ktorom sú výkon a angažovanosť uznávané, a ktoré zamestnanca motivujú vydať zo seba to najlepšie.
Zostať dynamický a orientovaný na výsledok
Vždy keď potrebujeme zmenu, aktívne ju vytvárame. Naopak, čo sa osvedčilo, to zachovávame. Úlohou vedúcich zamestnancov je podporovať inovácie a súčasne zachovávať základné princípy nášho systému. Dodržiavame definované procesy. Ako diskont dávame prednosť jednoduchým riešeniam pred komplexnými.
Vybudovať dôveru a jednať férovo
Dôverujeme našim zamestnancom a veríme, že zvládnu zodpovednosť, ktorá im bola pridelená. Kontrolu používame ako nástroj kontinuálnej podpory, nie vyjadrenie nedôvery. Vedúci zamestnanci v Lidli sú korektní a spoľahliví. Stoja si za svojimi tvrdeniami a prísľubmi. Prijaté dohody dôsledne dodržiavajú. Dbajú na to, aby rolu vedúceho zamestnanca nezneužívali a ku svojim zamestnancom pristupujú ako k partnerovi.
Žiť zodpovedne a byť vzorom
Každý z vedúcich zamestnancov má svoj podnikateľský záväzok za vlastné úlohy a vo svojej zodpovednosti ich posúva dopredu. Úlohy a zodpovednosť sú jasne stanovené. Detaily sú dôležité. Vedú pomocou otázok a zaujímajú sa o firmu – sú v obraze. Vo svojej úlohe vedúceho zamestnanca majú formujúci vplyv. Preto vo všetkom, čo robia, idú dobrým príkladom. Pre našich zamestnancov vytvárajú voľný priestor a súčasne definujú jasné hranice na samostatné rozhodnutia.