Naše hodnoty a koncept vedenia
![Naše hodnoty](/images/variations/hero/7/6/1/9/116799167-2-sk_SK/8ddc6d1a2643-HERO_hodnoty.jpg)
High Five – náš koncept vedenia
V Lidli všetci ťaháme za jeden povraz – nielen v tíme a v organizačnej štruktúre, ale naprieč celou spoločnosťou. Správnym vedením sa snažíme dosiahnuť to, že všetci ľudia v spoločnosti pracujú ruka v ruke.
V Lidli máme 5 zásad vedenia, vďaka ktorým sa nám darí zvyšovať kvalitu vedenia ľudí, lepšie definovať firemné hodnoty aj otvorenejšie komunikovať v rámci tímov:
viesť komunikáciou – rozvíjať zamestnancov – zostať dynamickí a orientovaní na výsledky – vybudovať dôveru a správať sa férovo – žiť zodpovedne a byť vzorom.
Ako funguje koncept nášho vedenia v praxi?
![2:1_Admin_spolocna](/images/variations/image_richtext/6/2/7/2/116802726-1-sk_SK/297e111cafb5-Admin_spolocna.jpg)
Viesť komunikáciou
Sme čestní, o konfliktoch hovoríme otvorene a včas a riešime ich konštruktívne. Naši vedúci zamestnanci vysvetľujú súvislosti a poukazujú na to, akú hodnotu má pre spoločnosť práca každého z nás. Naši zamestnanci sú zapájaní do rozhodnutí. Dbáme na to, aby zamestnanci boli vždy informovaní a staráme sa o to, aby mali k dispozícii všetky informácie, ktoré potrebujú. Rešpektujeme zamestnancov, ktorí sa neboja klásť otázky, aj keď sú kritické. Na ich zodpovedanie si vždy nájdeme čas.
![2:1_Sklad spolocna](/images/variations/image_richtext/2/2/4/2/116802422-1-sk_SK/aa8051eac59a-Sklad_spolocna.jpg)
Rozvíjať zamestnancov
Zamestnanci sú základom nášho úspechu. Preto ich kvalifikujeme, podporujeme a umožňujeme im rásť s ich úlohami. Zároveň však očakávame, že každý prejaví angažovanosť pre svoje úlohy. Vytvárame prostredie, v ktorom sú výkon a angažovanosť uznávané, a ktoré zamestnanca motivujú vydať zo seba to najlepšie.
![2:1_RM Miro+Šimon](/images/variations/image_richtext/2/5/9/2/116802952-1-sk_SK/6c369085054c-Miro-Simon.jpg)
Zostať dynamický a orientovaný na výsledok
Vždy keď potrebujeme zmenu, aktívne ju vytvárame. Naopak, čo sa osvedčilo, to zachovávame. Úlohou vedúcich zamestnancov je podporovať inovácie a súčasne zachovávať základné princípy nášho systému. Dodržiavame definované procesy. Ako diskont dávame prednosť jednoduchým riešeniam pred komplexnými.
![2:1_MP+Trainee MP](/images/variations/image_richtext/0/3/0/3/116803030-1-sk_SK/2570d790e8ee-2_n1_MP-Trainee.jpg)
Vybudovať dôveru a jednať férovo
Dôverujeme našim zamestnancom a veríme, že zvládnu zodpovednosť, ktorá im bola pridelená. Kontrolu používame ako nástroj kontinuálnej podpory, nie vyjadrenie nedôvery. Vedúci zamestnanci v Lidli sú korektní a spoľahliví. Stoja si za svojimi tvrdeniami a prísľubmi. Prijaté dohody dôsledne dodržiavajú. Dbajú na to, aby rolu vedúceho zamestnanca nezneužívali a ku svojim zamestnancom pristupujú ako k partnerovi.
![predavacka sa rozprava s manazerkou a zakaznik nakupuje](/images/variations/image_richtext/4/9/1/8/88618194-1-sk_SK/predajna-mood-1-755x377.jpg)
Žiť zodpovedne a byť vzorom
Každý z vedúcich zamestnancov má svoj podnikateľský záväzok za vlastné úlohy a vo svojej zodpovednosti ich posúva dopredu. Úlohy a zodpovednosť sú jasne stanovené. Detaily sú dôležité. Vedú pomocou otázok a zaujímajú sa o firmu – sú v obraze. Vo svojej úlohe vedúceho zamestnanca majú formujúci vplyv. Preto vo všetkom, čo robia, idú dobrým príkladom. Pre našich zamestnancov vytvárajú voľný priestor a súčasne definujú jasné hranice na samostatné rozhodnutia.