Správna voľba
Vyhľadať Prihlásenie Uložené

Naše hodnoty a koncept vedenia

Naše hodnoty

High Five – náš koncept vedenia

V Lidli všetci ťaháme za jeden povraz – nielen v tíme a v organizačnej štruktúre, ale naprieč celou spoločnosťou. Správnym vedením sa snažíme dosiahnuť to, že všetci ľudia v spoločnosti pracujú ruka v ruke. 

V Lidli máme 5 zásad vedenia, vďaka ktorým sa nám darí zvyšovať kvalitu vedenia ľudí, lepšie definovať firemné hodnoty aj otvorenejšie komunikovať v rámci tímov: 

viesť komunikáciou – rozvíjať zamestnancov – zostať dynamickí a orientovaní na výsledky – vybudovať dôveru a správať sa férovo – žiť zodpovedne a byť vzorom.

Férovosť
Rozvaha
Dôvera
Rešpekt
Dynamika

Spolupatričnosť

Súdržnosť znamená spoluprácu a lojalitu. Chceme, aby sa každý cítil súčasťou našej komunity. Pretože spolu sme silnejší. Zameriavame sa na silné a dlhodobé vzťahy vo vnútri firmy i navonok. Vieme, že úspech dosiahneme len spolu.

Rozvaha

Pragmatický prístup je jedným z pilierov nášho úspechu a stability. Vďaka zodpovednému prístupu sme vyrástli a  budeme aj ďalej rásť, pričom zostávame stáť nohami pevne na zemi. Konáme spôsobom orientovaným na výsledky. Poznáme svoje silné a slabé stránky a konštruktívne k nim pristupujeme. Predovšetkým sa k sebe správame ako k seberovným a oceňujeme prínos každého z nás.

Dôvera

Dôvera je základ pre všetko, najmä pre úspešnú spoluprácu. To je dôvod, prečo si navzájom dôverujeme a veríme. Komunikujeme otvorene a čestne. Každý sa môže na nás a naše slovo spoľahnúť, pretože svoje sľuby a dohody plníme. Učíme sa z chýb, aby sme sa mohli ďalej rozvíjať a rásť.

 

Rešpekt

Rešpekt chápeme ako otvorenosť, uznanie a férové správanie. Rozprávame sa jeden s druhým – nie jeden o druhom. Takto vytvárame kultúru, v ktorej si vážime každého. Zasadzujeme sa za rovnosť príležitostí tým, že podporujeme rozmanitosť a vnímame ju ako našu prednosť. Úctivé a ohľaduplné správanie je základom nášho úspechu

Výkon

Vysoké nasadenie je základom nášho konania. Sme naň hrdí, pretože pripravuje pôdu pre náš rast – osobnostný, tímový a tiež rast celej spoločnosti. Stanovujeme si ambiciózne, ale realistické ciele, ktoré s vášňou napĺňame. Máme veľké plány a chceme dať veci do pohybu. Výzvy, ktorým čelíme, premieňame na príležitosti. Hľadáme efektívne riešenia a vyberáme si pragmatický prístup. Posilňujeme tak našu vedúcu pozíciu a vytvárame pridanú hodnotu pre našich zákazníkov

 

Ako funguje koncept nášho vedenia v praxi?

2:1_Predajna_spolocna

Viesť komunikáciou

Sme čestní, o konfliktoch hovoríme otvorene a včas a riešime ich konštruktívne. Naši vedúci zamestnanci vysvetľujú súvislosti a poukazujú na to, akú hodnotu má pre spoločnosť práca každého z nás. Naši zamestnanci sú zapájaní do rozhodnutí. Dbáme na to, aby zamestnanci boli vždy informovaní a staráme sa o to, aby mali k dispozícii všetky informácie, ktoré potrebujú. Rešpektujeme zamestnancov, ktorí sa neboja klásť otázky, aj keď sú kritické. Na ich zodpovedanie si vždy nájdeme čas. 

2:1_Sklad spolocna

Rozvíjať zamestnancov

Zamestnanci sú základom nášho úspechu. Preto ich kvalifikujeme, podporujeme a umožňujeme im rásť s ich úlohami. Zároveň však očakávame, že každý prejaví angažovanosť pre svoje úlohy. Vytvárame prostredie, v ktorom sú výkon a angažovanosť uznávané, a ktoré zamestnanca motivujú vydať zo seba to najlepšie. 

2:1_RM Miro+Šimon

Zostať dynamický a orientovaný na výsledok

Vždy keď potrebujeme zmenu, aktívne ju vytvárame. Naopak, čo sa osvedčilo, to zachovávame. Úlohou vedúcich zamestnancov je podporovať inovácie a súčasne zachovávať základné princípy nášho systému. Dodržiavame definované procesy. Ako diskont dávame prednosť jednoduchým riešeniam pred komplexnými.

2:1_MP+PP

Vybudovať dôveru a jednať férovo

Dôverujeme našim zamestnancom a veríme, že zvládnu zodpovednosť, ktorá im bola pridelená. Kontrolu používame ako nástroj kontinuálnej podpory, nie vyjadrenie nedôvery. Vedúci zamestnanci v Lidli sú korektní a spoľahliví. Stoja si za svojimi tvrdeniami a prísľubmi. Prijaté dohody dôsledne dodržiavajú. Dbajú na to, aby rolu vedúceho zamestnanca nezneužívali a ku svojim zamestnancom pristupujú ako k partnerovi. 

predavacka sa rozprava s manazerkou a zakaznik nakupuje

Žiť zodpovedne a byť vzorom

Každý z vedúcich zamestnancov má svoj podnikateľský záväzok za vlastné úlohy a vo svojej zodpovednosti ich posúva dopredu. Úlohy a zodpovednosť sú jasne stanovené. Detaily sú dôležité. Vedú pomocou otázok a zaujímajú sa o firmu – sú v obraze. Vo svojej úlohe vedúceho zamestnanca majú formujúci vplyv. Preto vo všetkom, čo robia, idú dobrým príkladom. Pre našich zamestnancov vytvárajú voľný priestor a súčasne definujú jasné hranice na samostatné rozhodnutia.

Aké ocenenia sme ako zamestnávateľ získali? 

Stabilita, osobný rozvoj, férovosť. To sú len niektoré z hodnôt, ktoré sú vpísané v zamestnávateľskej DNA Lidla. Že nejde o prázdne slová potvrdzujú nielen tisícky zamestnancov diskontného reťazca, ale aj odborníci a verejnosť. Lidl získal niekoľko ocenení, ktoré ho definujú ako zamestnávateľa.  

Zisti o nás viac

Stotožňuješ sa s našimi hodnotami?

Ak sú ti naše hodnoty blízke a páči sa ti koncept vedenia našich zamestnancov, budeme radi ak sa staneš súčasťou našej rodiny.

Zobraziť voľné pracovné miesta
 
Vydaj sa s nami na cestu k lepšej práci.